Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā.

Turpināt Vairāk informācijas

liepajniekiem.lv

Ilustratīvs
Foto: Egons Zīverts

19.06.2019 Ceturtā daļa izkrīt eksāmenā  (72)

Devītās klases centralizētais eksāmens matemātikā sabiedrībā tiek vērtēts kā grūtākais šogad – daudzi audzēkņi iekrituši uzdevumos, kuros ne tik daudz jāizmanto formulas un konkrēti rezultāta iegūšanas modeļi, bet gan jāiedziļinās, jāpielieto loģiskā domāšana un rūpīgi jāizprot izlasītie uzdevuma noteikumi. Eksāmenu kopā Liepājā kārtoja 640 skolēni, no kuriem ceturtā daļa ieguvusi nepietiekamu vērtējumu, pastāstīja Liepājas pilsētas Izglītības pārvaldē.

Vērtējumu 1, 2 vai 3 baļļu apmērā kopumā ieguvuši 157 Liepājas izglītības iestāžu audzēkņi, tātad skolēni nespēj iegaumēt un atsaukt atmiņā pietiekamu apgūtā satura apjomu, spēj veikt tikai tos uzdevumus, kas veidoti pēc parauga labi pazīstamās situācijās. 10 procentiem no visiem Liepājas 9. klases skolēniem bijis augsts matemātikas zināšanu apguves līmenis un viņi eksāmenā saņēmuši 8, 9 vai 10 balles. Vidēju apguves līmeni – 4 vai 5 balles – demonstrējuši 43 procenti jeb 278 skolēni, savukārt optimālu līmeni, saņemot 6 vai 7 balles, sasnieguši 23 procenti skolēnu.

Liepājas skolēnu vidējais vērtējums ir 45,36 procenti, kas ir par teju desmit procentpunktiem zemāks kā vidēji valstī (55,7 procenti). Labākos rezultātus šajā eksāmenā sasniegušas Draudzīgā aicinājuma Liepājas pilsētas 5. vidusskola un A.Puškina Liepājas 2.vidusskola – vidējie vērtējumi skolās attiecīgi 56,27 un 55,62 procenti.

Ar saņemto vērtējumu nav bijuši apmierināti 22 liepājnieki un viņu vecāki, tāpēc iesniegtas apelācijas. Tiesa, tikai vienā gadījumā, izvērtējot eksāmenā rādīto sniegumu, nolemts audzēkņa vērtējumu paaugstināt no saņemtajām divām ballēm uz trim, pārējos gadījumos vērtējumi atstāti nemainīgi.

Šogad jaunums matemātikas eksāmenu novērtēšanas kārtībā Liepājā bija tāds, ka visi 9. klases audzēkņu aizpildītie darbi tika vērtēti vienkopus, to veica kopā deviņi pedagogi.

Šobrīd Izglītības pārvalde apkopo visu eksāmenu rezultātus, izglītības iestāžu sniegumus, tāpat arī skolas izvērtē sasniegto, lai turpmāk uzlabotu skolēnu sniegumu.