Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā.

Turpināt Vairāk informācijas

liepajniekiem.lv

08.12.2018 Gūst panākumus, radot īsfilmu par nodokļiem  (4)

Lai attīstītu skolēnu radošās un interpretācijas spējas, rosinātu iztēli, radošo darbību, kā arī savas zināšanas un izpratni par nodokļiem, Valsts ieņēmumu dienests (VID) šoruden izsludināja pirmo video-īsfilmu konkursu skolēniem “Es nodOKļu vlogeris!”. Tajā jaunieši tika aicināti sev saprotamā valodā stāstīt par nodokļiem.

Nu konkurss ir noslēdzies un panākumus tajā guvusi arī Oskara Kalpaka Liepājas 15.vidusskolas komanda, kurā startēja 11.klases skolēni Kristiāna Mame, Daniels Dāvis Ate un Natālija Bolšteina. Viņi ar īsfilmu “No maciņa līdz valsts kasei, jeb nodokļiem pa pēdām!” ieguva 3.vietu.

Idejas autore bijusi Kristiānas mamma. “Kad uzzināju par konkursu, jautāju saviem ģimenes locekļiem, lai dod kādu pavedienu. Mamma izrādīja iniciatīvu, taču mēs visi kopīgi šo ideju turpinājām apspēlēt un nedaudz to izmainījām,” stāsta Kristiāna.

Sākumā skolēniem bijusi ideja atrast monētu un izpētīt, kur tad nodokļi paliek, taču viņi nonākuši strupceļā. “Vajadzēja tapt nosaukumam, tādēļ arī savu sākotnējo ideju pamainījām. Arī kadru idejas mainījās ikreiz, kad braucām filmēt. Mēs veicām izmaiņas līdz pat pēdējai montēšanas dienai,” viņa atminas. Mazliet gan komanda nožēlo, ka video nav sākuši veidot agrāk, jo galu galā visu ideju realizēšanai pietrūcis laika.

Viņu skolotāja Nadežda Jurčenko par gūtajiem panākumiem ir ļoti priecīga.

“Es kopā ar skolēniem ļoti gaidīju konkursa rezultātus. Kad uzzināju, ka iegūta 3.vieta, bija neaprakstāms prieks par tik augstu sasniegumu. Katru reizi brīnos, cik talantīgi ir skolēni. Es arī gribētu tā mācēt montēt video. Viņi jau tagad ir konkurētspējīgi darba tirgū,” ir pārliecināta skolotāju.

Kad skolotāja saņēmusi informāciju par konkursu, viņai uzreiz radusies doma piedāvāt piedalīties vidusskolēniem. Arī balvu fonds licies vērtīgs un noderīgs - portatīvie datori, planšetdatori, viedpulksteņi.

Skolotāja stāsta, ka par nodokļiem skolēni mācās ekonomikas stundās, tādēļ konkurss bijis veids, kā apgūt mācību tēmu, redzot ciešo saikni starp skolā apgūto un reālo dzīvi.

“No Oskara Kalpaka Liepājas 15.vidusskolas piedalījās vairākas skolēnu komandas. Katrs video ir īpaši pārdomāts, radošs, ar savu “rozīnīti”, katram savā stilā, piemēram, video salikts no fotogrāfijām, attēlota reāla situācija darba tirgū, pieņemot darbā jaunu strādnieku, video repa stilā vai attēlojot populāros filmas vai multfilmas varoņus. Ir arī video, kur akcentētas krāpšanas, zagšanas, ēnu ekonomikas negatīvās sekas. Video veidošana mudināja skolēnus aizdomāties par to, cik svarīgi ir godīgi maksāt nodokļus,” stāsta skolotāja.

Tā kā jaunieši mūsdienās ir ļoti saistīti ar tehnoloģijām, video veidošana viņus ļoti aizrāvusi. Kaut arī sākumā skolēnus pārņēmis satraukums, ar laiku viņi sapratuši, ka spēj to izdarīt.

“Beigās dažas komandas pašas izteica vēlmi parādīt savus video klasesbiedriem mācību stundas laikā. Kopā skatījāmies un priecājāmies par skolēnu izcilajiem darbiem,” atklāj skolotāja.

Paši skolēni atzina - viņi nav varējuši iedomāties, ka video sanāks tik labs un profesionāls.

Skolotāja portālam pastāstīja, ka dzīvo ar doma – ja neko jaunu nemēģina, tad nekas arī nenotiek. “Pieņemot jaunus izaicinājumus, skolēni var attīstīt sevi un atvērt sev jaunas iespējas dzīvē. Vienmēr meklēju iespējas, kur skolēni var piedalīties un viņus uzrunāju. Ne vienmēr audzēkņi uzreiz piekrīt, bet, ja nolemj piedalīties, tad pēc tam nenožēlo. Man kā skolotājai ir milzīgs prieks, kad redzu, ka skolēniem parādās un stiprinās pārliecība par savām spējām, kā arī ir prieks, ka viņi var uzstādīt un sasniegt augstākus mērķus. Pati savā laikā pieņēmu drosmīgu izaicinājumu un kļuvu par kustības “Iespējamā misija” dalībnieci, saņemot iespēju kļūt par skolotāju. Tagad nevaru iedomāties savu dzīvi bez skolas un tik foršiem, neatkārtojamiem, mērķtiecīgiem un talantīgiem skolēniem. Katru reizi viņi mani patīkami pārsteidz un uzlādē jauniem izaicinājumiem!”