Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā.

Turpināt Vairāk informācijas

liepajniekiem.lv

Iznākot no eksāmena telpas, Oskara Kalpaka Liepājas 15.vidusskolas 12. klases skolnieks Mareks Rubežnieks (priekšplānā) pauž prieku par, viņaprāt, labi uzrakstīto eseju. Turpretī valodas lietojuma daļa puisim likusi krietni vien pasvīst.
Foto: Egons Zīverts

14.03.2018 Klausīties – grūti, runāt vieglāk  (27)

“Satraukusies neesmu pilnīgi nemaz. Angļu valodas eksāmenam skolēnus sagatavoju jau septīto gadu. Pērn mūsu skolas audzēkņu vidējais vērtējums pārsniedza 70 procentus, un arī šogad skolēni šim eksāmenam ir gatavi,” atzīst Oskara Kalpaka Liepājas 15.vidusskolas angļu valodas skolotāja Maija Ročāne. Latvijas vidusskolās vakar aizvadīta centralizētā eksāmena angļu valodā lasīšanas, klausīšanās, valodas lietojuma un rakstīšanas daļa. Turpretī mutvārdu daļu vidējās izglītības iestāžu skolēni kārto vēl šodien.

“Runāšanas daļai, manuprāt, esmu gatava. Tēmu, protams, vēlētos izvilkt tādu, ar ko es pati savā dzīvē būtu saskārusies, nevis – par ko pat latviski neko daudz nevarētu pateikt. Visgrūtāk man būtu stāstīt par ekoloģiju, dabas katastrofām vai informātikas jautājumiem,” saka Džūlija Lote Lapka. Jautāta par vakardienas sniegumu pirmajās četrās eksāmena daļās, jauniete atklāj, ka tās likušās viegli izpildāmas. “Mūsu klase ļoti gatavojās, tāpēc rezultātiem vajadzētu būt labiem. Man pašai visvieglākā šķita lasīšanas daļa – teksts bija diezgan vienkāršs, un pareizos vārdus un teikumus tajā ievietot nebija grūti. Daudz lielāku uzmanību varbūt prasīja klausīšanās daļas uzdevumi. Cilvēki ierakstā runāja diezgan ātri un raiti – izsekot līdzi nebija viegli,” pastāsta Džūlija Lote.

“Jā, klausīšanās daļa nebija vienkārša. Ieraksts – skaļš, koncentrēties – grūti,” savās sajūtās dalās tālmācības skolnieks Dainis Janums. Viņa klasesbiedrs Viktors Adomaitis piebilst: “Vairāk vajadzēja skatīties filmas angļu valodā, tad varbūt klausīšanās daļa neliktos tik grūta.” Viktors ikdienā strādājot ārzemēs un angļu valodā runājot bieži. Uz Latviju viņš atbraucis tikai nokārtot eksāmenu. Līdzīgi par runāšanu angļu valodā uztraukumu nejūt arī Ieva Lagzdiņa. “Esmu dzīvojusi Anglijā – man šai ziņā ir zināma pieredze. Mutvārdu daļa nevarētu sagādāt problēmas. Taču pirmās eksāmena daļas šķita grūtākas, nekā biju domājusi. Vismaz klausīšanās daļa. Labprāt būtu vēlējusies ierakstu noklausīties vēlreiz,” atzīst jauniete. Par visvieglākajiem Ieva uzskata rakstīšanas daļas uzdevumus – esejas un vēstules sagatavošanu: “Esejā bija jāapraksta faktori, kas skolēniem varētu palīdzēt izvēlēties, ko lai dara tālāk pēc skolas. Uzrakstīju, ka viens no tiem varētu būt darba tirgus izpētīšana, otrs – apziņa, kāda nodarbe tad konkrēto cilvēku, iespējams, darītu laimīgu. Grūts nelikās arī vēstules uzdevums, kurā bija jāuzraksta e-pasts profesorei, kas ir uzaicināta uz jauniešu centru nolasīt lekciju.”

Liepājā vakar centralizēto eksāmenu angļu valodā kārtoja 782 skolēni, informē Liepājas pilsētas Izglītības pārvaldes Pedagoģijas nodaļas izglītības metodiķe Inta Budriķe. No tiem 344 ir profesionālās izglītības iestāžu audzēkņi, 437 – vispārējās vidējās izglītības iestāžu skolēni un viena persona – vidējo izglītību ieguvusi jau agrāk, taču eksāmena kārtošanai pieteikusies atkārtoti, lai uzlabotu savu rezultātu.

Šonedēļ norisināsies arī citu svešvalodas eksāmeni vidusskolēniem. Šodien 7 skolēni kārto pārbaudījumu vācu valodā, bet rīt 78 jaunieši kārtos krievu valodas eksāmenu.