Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā.

Turpināt Vairāk informācijas

liepajniekiem.lv

05.09.2019 Liepājas skolēni iesaistās lasīšanas zibakcijā  (4)

Vakar Liepājas Izglītības pārvalde pilsētas vispārizglītojošās skolās rīkoja zibakciju "Lasītprieks". Raiņa Liepājas 6. vidusskola tai šogad piegāja neordināri.

"Nolēmām pamainīt akcijas ierasto kārtību un negājām, kā ierasts, visi kopā uz aktu zāli lasīt vienu materiālu, bet pievērsāmies tam mācību priekšmetam, kas pēc stundu saraksta bija paredzēts," stāsta skolotāja Vineta Muskate, laipni izrādot akcijas norises vietas skolā.

Katra mācību priekšmeta skolotājs pielāgoja savu stundu šai akcijai. Piemēram, matemātikas skolotāja Jolanta Klamere skolēniem bija sagatavojusi materiālu, kas sastāvēja no divām daļām – pirmajā daļā skolēni pa pāriem pētīja rakstu par kādu izgudrojumu, otrajā – 6.b klases bērniem bija jāatbild uz jautājumu par izlasīto materiālu. Beigās visa klase kopīgi izvērtēja iegūtās zināšanas. Bērniem šis uzdevums šķita ļoti interesants, jo varēja iepazīt matemātiku ne tikai caur skaitļiem, bet neordinārā veidā – ar lasīšanu.

"Man vispār ļoti patīk lasīt! Lasītprieks ir tad, kad tu lasi un iegūsti prieku no tā, ka uzzini kaut ko jaunu un interesantu.

Tad gribas tikai lasīt un lasīt, un man no tā vairojas prieks! Esmu mājās visu pārlasījis, tāpēc brīvos brīžus pavadu bibliotēkā," ar savām emocijām dalās 6. klases skolnieks Alekss.

Jaunieši mūsdienās lasa ne tikai grāmatas, bet apgūst informāciju arī internetā, piemēram, Eduards lasa visu interesējošo par lidmašīnām gan grāmatās, gan internetā.

Alens savukārt interesējas par astronomiju un kosmosa zinātni. Viņš izstrādājis zinātniski pētniecisko darbu par zvaigznēm un citiem debess ķermeņiem, kā arī pats no tualetes papīra vidus kartoniņiem uzmeistarojis teleskopu. "Galvenais, lai lasītais materiāls raisa interesi, nav svarīgi, kāda veida literatūra tā ir," piebilst Jolanta Klamere.

"Kurzemes Vārds" ielūkojās arī citās mācību stundās, kas bija veltītas zibakcijai. Caur lasīšanas prizmu šī akcija sasniedza pat tik praktisku nodarbību kā zīmēšana.

Skolēniem bija jāsameklē internetā kāda diža cilvēka citāts, kas viņus uzrunā visvairāk, un tas jāparāda plakātā. Jauniešu atrastos citātus pēc stundas skolotāja Baiba Pagraba ierosināja pielīmēt pie klases sienas, lai tie paliek kā atgādinājums un uzmundrinājums.

"Jācenšas lasīt un izzināt tik daudz, lai kaut kad citētu arī mūs," – šādi secinājumi bija dzirdami pēc notikušās mācību stundas un praktiskā uzdevuma.

Arī vēstures stundā skolotāja Sintija Strautiņa piedāvāja "izkāpt" no ierasto mācību materiālu lasīšanas – bērniem tika izdalīti žurnāla "Ilustrētā Zinātne" izdevumi.

Jaunieši strādāja katrs ar savu izdevumu un paša izvēlētu rakstu par kādu vēstures notikumu. Pēc tam šos stāstus pārrunāja. Tā ir daudz interesantāk apgūt vēsturi, nevis vienkārši mācīties no galvas gadskaitļus, un vairāki skolēni sacīja, ka šādas stundas vēlētos biežāk.

Šķiet, ko gan interesantu un aizraujošu varētu lasīt informātikas nodarbībās? Par to bija parūpējusies informātikas skolotāja Līga Šeidlere-Šuste. Viņa kopā ar audzēkņiem lasīja dažādus interneta tekstus un kopīgi mēģināja saprast, kuras ziņas ir ticamas, kuras – apšaubāmas.

"Bērniem ir jāmācās domāt kritiski, nevar ticēt visam, kas interneta vidē tiek publicēts, tāpēc izvēlējos šādu metodi stundai," skolotāja pamato savu izvēli. "Piemēram, pat par parastu tomātu ir dažāda informācija dažādos interneta resursos – ir vietnes, kurās apgalvo, ka tomāts ir oga, bet ir vietnes, kur to sauc par augli. To mēs arī līdz stundas beigām mēģināsim noskaidrot," turpina skolotāja.