Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā.

Turpināt Vairāk informācijas

liepajniekiem.lv

Kravas automašīnu vadītāji vēlas, lai graudu pieņemšana ostā notiktu raitāk, taču jāņem vērā, ka terminālim vienlaikus jāapkalpo arī dzelzceļa vagoni un kuģi.
Foto: Egons Zīverts

08.08.2019 Intensīva ražas ievešana Liepājas ostā šogad sākusies agrāk

Graudu sezona Liepājas ostā rit pilnā sparā, par ko liecina kravu auto kolonna Brīvostas ielā. Pa autoceļu pašmāju raža plūst no dažādām Latvijas vietām. "Pagājušajā diennaktī pieņēmām 150 mašīnas," pauž "Liepaja Bulk Terminal" valdes loceklis Juris Matvejevs.

Kravas automašīnas vadītājam Mārtiņam uz Liepājas ostu tagad nākoties mērot ceļu katru dienu. Vakar viņš no Raņķiem atvedis aptuveni 20 tonnas kviešu. "Ostā ierados nedaudz pēc pulksten 9, tagad ir 11.30, ceru, ka ap vieniem tikšu terminālī," pauž šoferis.

J. Matvejevs norāda, ka šobrīd terminālis strādā ar pilnu slodzi, maksimāli spēkus koncentrējot ražas pieņemšanai. Graudi uz turieni tiek vesti gan pa autoceļu, gan dzelzceļu. Intensīva kravu ievešana ostā sākusies jau jūlijā, līdz šim tā nekad neesot bijis.

"Sakarā ar laikapstākļiem šogad tas viss sācies agrāk, nekā bija plānots. Arī Latvijas zemnieki cenšas izmantot saulaino laiku, lai būtu mazāk izdevumu par graudu kaltēšanu un citām procedūrām, kas prasa papildu līdzekļus. Tāpēc arī visi izmanto labvēlīgos laikapstākļus un izved uz ostu maksimāli daudz graudu," viņš pastāsta.

Lielais kravu pieplūdums ostā notiek vienlaikus ar autoceļa remontu, kas arī ietekmē graudu piegādi. "Diemžēl nevar precīzi visu saplānot un visur trāpīt desmitniekā," atzīmē uzņēmuma valdes loceklis, skaidrojot, ka vienlaikus ar autokravu pieņemšanu tajā pašā diennaktī jāizkrauj arī aptuveni simts dzelzceļa vagoni, kā arī jāiekrauj kuģi, kas pietauvojas pie 51.a un 67. piestātnes. Katra krava ir arī jāpārbauda, jānosver, tāpat jāveic muitas procedūras.

"Ir atsevišķi ierobežojumi un grūtības, ko mēs ietekmēt nevaram, taču tās ir jāpārvar, lai mēs varētu nodrošināt Liepājas ostai stabilu kravas plūsmu," saka J. Matvejevs.