Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā.

Turpināt Vairāk informācijas

liepajniekiem.lv

Foto: Publicitātes

18.07.2019 Ostas padziļināšana finiša taisnē  (1)

98 procenti no vērienīgajiem Liepājas ostas padziļināšanas darbiem ir paveikti, vēl atlicis vien maziņš posmiņš, kurā ar grunts smelšanu nācies nedaudz pagaidīt, jo vienlaikus notiek molu pārbūve, pastāstīja Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieka vietnieks infrastruktūras jautājumos Arnis Mazalis.

Ostas padziļināšanas darbus Beļģijas kompānija "Jan De Nul N.V." sāka šī gada sākumā. Marta otrajā pusē kompānijas pārstāvji klāstīja, ka, neraugoties uz sarežģīto grunti, darbi notiek raiti, apsteidzot plānoto termiņu. Viņi tad pauda cerību, ka padziļināšanu varēs pabeigt jau jūlijā, nevis oktobrī, kā noteikts līgumā.

Taču tempu nedaudz sabremzējis otrs projekts, ko īsteno vienlaikus ar ostas padziļināšanu, proti, hidrobūvju rekonstrukcija, kas lielā mērā atkarīga no laikapstākļiem. "Pilnībā jāveic esošo molu galu demontāža, taču pēdējās nedēļās pūš tik stiprs vējš, ka peldošā celtniecības tehnika nevar strādāt. Tas arī šos darbus nedaudz iekavē," skaidroja A. Mazalis.

Jau rakstījām, ka apjomīgā projekta "Liepājas ostas ūdens infrastruktūras uzlabošana" mērķis ir navigācijas drošības līmeņa paaugstināšana, nodrošinot lieltonnāžas kuģu piekraušanu ostas iekšējā reidā.

Projekts paredz kanāla padziļināšanu ostas vidus vārtos no 12,5 metriem līdz 14,5 metriem, molu galvu zemūdens daļas pārbūvi vai stiprināšanu ostas vidus vārtos, priekšostas akvatorijas un kanāla padziļināšanu līdz 14 metriem, brīvostas viļņlauža un sadalošā mola pārbūvi, brīvostas mola atjaunošanu un kuģu enkurošanas/tauvošanas vietas izbūvi pie brīvostas sadalošā mola.

Kopējā projekta izmaksas ir 33,7 miljoni eiro, no tiem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējums – 24,7 miljoni eiro.