Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā.

Turpināt Vairāk informācijas

liepajniekiem.lv

Foto: Publicitātes

18.01.2019 SEZ pārvaldnieks Liepājas ostā šogad prognozē līdzīgu kravu apgrozījumu kā pērn  (2)

Balstoties uz ostas uzņēmēju prognozēm un noslēgtajiem līgumiem ar kravu īpašniekiem, Liepājas ostā šogad plānots līdzīgs kravu apgrozījumu kāds tas bija 2018.gadā, ziņu aģentūrai pastāstīja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldnieks Jānis Lapiņš.

Pērn Liepājas ostas uzņēmumi pārkrāvuši 7,54 miljonus tonnas, kas ir par 14,4% vairāk nekā 2017.gadā.

"Šogad Liepājas ostā plānojam līdzīgu kravu apgrozījumu kāds bija 2018.gadā un tas ir balstīts uz ostas uzņēmēju prognozēm un noslēgtajiem līgumiem ar kravu īpašniekiem. Tāpat šogad ir svarīgi turpināt īstenot investīciju programmu, padziļinot ostas kuģu ceļu, izbūvējot kuģu tauvošanas vietu pie Brīvostas Sadalošā mola, turpinot dzelzceļa infrastruktūras un sauszemes pievadceļu attīstības projektus un pildot uzņemtās saistības," skaidroja Lapiņš.

Viņš pauda, ka ikdienā pārvaldes galvenais uzdevums ir nodrošināt visus apstākļus, lai uzņēmēji var stabili strādāt un realizēt savus attīstības plānus - izbūvējot terminālus, uzlabojot sniegto pakalpojumu kvalitāti un palielinot pārkraušanas drošību un kapacitāti.

Jau ziņots, ka Liepājas ostā pagājušajā gadā pārkrauti 7,54 miljoni tonnu kravu, kas ir par 14,4% vairāk nekā 2017.gadā, liecina Liepājas SEZ sniegtā informācija.

Tostarp 2018.gadā brīvostā pārkrauti 5,77 miljoni tonnu kravu, Karostas kanālā - 1,16 miljoni tonnu, savukārt Ziemas ostas un Tirdzniecības kanālā - 0,61 miljons tonnu kravu.

Brīvostā pagājušajā gadā visvairāk kravu pārkrāvis "Liepaja Bulk Terminal" - 2,32 miljonus tonnu, seko "Ekers Stividors LP", kas pārkrāvis 2,083 miljonus tonnu, "Terrabalt" - 1,003 miljonus tonnu, kā arī "Laskana" - 361 252 tonnas kravu.

No Karostas kanālā pārkrautajām kravām pēc visvairāk pārkrāvis "Cemex termināls" - 612 342 tonnas, seko "DG termināls" - 273 455 tonnas, "Baltic Transhipment Center" - 176 290 tonnu un "GI Termināls" - 89 436 tonnas. Vienlaikus "BaltEX Bulk" pērn pārkrāvis 2208 tonnas, bet "Glen Oil" - 2151 tonnu kravu.

Savukārt Liepājas ostas Ziemas ostā visvairāk kravu pērn pārkrāvis "Mols L" - 215 424 tonnas, seko "Metsa Forest Latvia", kas pārkrāvis 147 204 tonnas, "Duna" - 131 306 tonnas, "Transit Termināls" - 67 440 tonnu un "Piemare" - 49 030 tonnu kravu.

Pagājušajā gadā Liepājas ostā apkalpoti 1599 kuģi, kas ir par 155 kuģiem vairāk nekā 2017.gadā.

Tāpat Liepājas SEZ pavēstīja, ka pagājušajā gadā "Latvijas dzelzceļš" uz un no Liepājas pārvadājis 5,024 miljonus tonnu kravu, kas ir visu laiku rekords, pārspējot arī 2012.gada rezultātus.

Liepājas osta pēc pārkrauto kravu apmēra ir trešā lielākā osta Latvijā.