Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā.

Turpināt Vairāk informācijas

liepajniekiem.lv

Foto: liepajniekiem.lv

09.04.2019 Top Liepājas lidostas attīstības koncepcija  (20)

Akciju sabiedrība "UPB" izstrādājusi Liepājas lidostas attīstības koncepciju, "Kurzemes Vārdam" pastāstīja Liepājas pašvaldības SIA "Aviasabiedrība Liepāja" valdes loceklis Agris Sprūde.

Attīstības dokumenta pasūtītājs ir "Aviasabiedrība Liepāja". Koncepcijā izvērtētas lidostas inženiertehniskās iespējas un perspektīvas, inženierkomunikāciju – ūdensvada, kanalizācijas, siltumapgādes, elektroenerģijas – pieslēgumu jaudas, pasažieru termināļa paplašināšanas iespējas utt. Kopumā iegūts materiāls, kuru lidostas apsaimniekotājs var izmantot, runājot ar investoriem, ministriem un citiem politiķiem, plānojot tālāku lidostas attīstību atbilstoši lidlauka noteikumiem, sacīja A. Sprūde, jo "tad, kad ir finansējums, kaut ko plānot jau ir par vēlu". Par piemēru tam, ka lidosta aug, A. Sprūde minēja lidsabiedrības "Air Baltic" Pilotu akadēmijas attīstības plānus ar ieceri būvēt šeit angārus lidmašīnu glabāšanai un telpas pilotu mācību klasēm. "Bet tieši kur to visu būvēt? Tāpēc arī attīstības koncepcija vajadzīga. Nevaram kaut ko sabūvēt, nedomājot par lidostu kopumā," pamatoja A. Sprūde.

Viens no secinājumiem koncepcijā – ir nepieciešams jauns pasažieru terminālis 200 vietām. Pašreizējais ir pārāk mazs, tas neļauj lidostai attīstīties un apkalpot lielākus gaisakuģus. "UPB" savā facebook.com lapā ziņo, ka plānota jauna pasažieru termināļa izbūve 1600 kvadrātmetru platībā un pašreizējā termināļa pārbūve atbilstoši biznesa klases klientu vajadzībām. Vēl paredzēta pilotu mācību centra izveide, ugunsdzēsēju depo un lidmašīnu remonta angāru izbūve. "Liepājas lidostas attīstības plānā paredzēts apkalpot jaunus maršrutus Zviedrijas, Vācijas un vēl citu valstu virzienā, tādējādi palielinot pasažieru plūsmu," vēstī "UPB". Attīstības koncepcija izstrādāta ar mērķi attīstīt pievilcīgu un konkurētspējīgu infrastruktūru pieaugošām pasažieru plūsmām un potenciālajiem investoriem.

Tieši "UPB" izraudzīts koncepcijas izstrādei tādēļ, ka šim uzņēmumam ir pieredze, strādājot gan ar Rīgas, gan Baku (Azerbaidžāna) lidostas attīstības projektiem. Konkurss par koncepcijas izstrādes iepirkumu nav rīkots, jo darba samaksa ir zem 20 tūkstošu eiro sliekšņa, skaidroja A. Sprūde.