Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā.

Turpināt Vairāk informācijas

liepajniekiem.lv

Foto: Ģirts Gertsons

12.10.2017 Helikoptera avārijas izmeklēšana nebūs ātra  (10)

Svētdien Eiropas rallija čempionāta noslēdzošā posma "Rally Liepāja" laikā Priekules novadā notikušās helikoptera avārijas izmeklēšanā iesaistījusies gan Valsts policija, gan Aviācijas negadījumu izmeklēšanas birojs, kurš ātrus rezultātus neparedz. Kaut arī esot nepārprotami skaidrs, ka helikopters pacelšanās laikā aizķēris elektrības vadus un tāpēc avarējis, tomēr jānoskaidro iemesls, kāpēc notika šāda kļūme. Avarējušais helikopters no Priekules novada pārvests uz Rīgu, kur izmeklētāji pārbauda, vai tas bijis tehniskā kārtībā.

"Patlaban notiek divas paralēlas neatkarīgas izmeklēšanas. Valsts policija veic izmeklēšanu ierosinātā kriminālprocesa ietvaros un meklē, kas ir vainīgs notikušajā. Savukārt mēs, Aviācijas negadījumu izmeklēšanas birojs, veicam savu izmeklēšanu un meklējam cēloņus, kāpēc notikusi nelaime. Mēs nekādā gadījumā nenosakām neviena vainu, vien meklējam cēloņus un nepieciešamības gadījumā izstrādājam drošības rekomendācijas turpmākajam," "Kurzemes Vārdam" skaidroja biroja Aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas nodaļas vadītājs Visvaldis Trūbs. To, ka helikopters pacelšanās laikā aizķēris elektrības vadus, V. Trūbs apstiprina: "Jā, nepārprotami vadus aizķēra, tas nav nekāds noslēpums. Bet kāpēc tā notika, to mēs tagad skaidrosim, tāpēc arī notiek izmeklēšana!"

Par to, ka aviācijas negadījumu izmeklēšana tiešām velkas ļoti ilgi, laikraksts pārliecinājās, sekojot līdzi, kā tiek izmeklēta 2014. gada maijā notikusī traģēdija, kad lidaparāts nogāzās Liepājas lidostas teritorijā un pilots zaudēja dzīvību. Gala ziņojums par notikušo biroja mājaslapā tika publiskots tikai gandrīz pēc gada – 2015. gada martā.

"Jāatceras, ka todien tas nebija pirmais lidojums, kas tur notika. Lidoja arī otrs helikopters, no kura filmēja ralliju, turklāt Liepājas rallija rīkotāji bija saskaņojuši lidojuma drošības zonas. Pilotiem vajadzēja būt skaidrai situācijai par elektrības vadiem un citiem, kā mēs saucam, aeronavigācijas šķēršļiem. Tomēr nelaime notika. Izmeklēšanai jānoskaidro, vai tā ir bijusi neuzmanība, vai gaisā izveidojusies kāda neordināra situācija, kuras dēļ pilots nespēja izvairīties no vadiem. Tāpēc pašlaik būtu pāragri izdarīt secinājumus," norāda arī Civilās aviācijas aģentūras direktors Māris Gorodcovs.

Plašāk lasiet laikraksta "Kurzemes Vārds" 12. oktobra numurā.

  • Lai aplūkotu avīzes "Kurzemes Vārds" digitālo versiju, lūdzu apmeklējiet liepajniekiem.lv pilno versiju!