Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā.

Turpināt Vairāk informācijas

liepajniekiem.lv

Ilustratīvs
Foto: Egons Zīverts

13.08.2019 Antra Brūna tagad būs arī kontaktpersona trauksmes cēlājiem  (22)

Liepājas pašvaldības izpilddirektora padomniecei Antrai Brūnai ir jauns  pienākums – viņa tagad ir arī trauksmes cēlāju kontaktpersona pašvaldības administrācijā, Sabiedriskā transporta aģentūrā, bāriņtiesā, Dzimtsarakstu nodaļā, Nekustamā īpašuma pārvaldē un Kapsētu pārvaldē. 

Pagaidām gan vēl neviens trauksmes cēlājs pie viņas nav vērsies, bet "teorētiski esam tam gatavi", teic A. Brūna. No 1. maija pašvaldībā izveidota iekšējā trauksmes celšanas sistēma. Tā attiecas uz darbiniekiem vai ar pašvaldību līdzīgi saistītiem cilvēkiem, piemēram, arī praktikantiem – "Kurzemes Vārdam" pastāstīja A. Brūna, piebilstot, ka šādai sistēmai jābūt izveidotai visās Latvijas valsts un pašvaldības iestādēs un arī privātās organizācijās, kur ir vairāk par 50 darbiniekiem. 

Trauksmi var celt tikai fiziska persona par kaitējumu sabiedrībai. Ja kādam ir par ko celt trauksmi, tad viņam viss par iespējamo kaitējumu jāapraksta, ja ir, jāpievieno ziņojumam rakstiski materiāli vai fotogrāfijas. "Man, ja es šādu trauksmes ziņojumu saņemšu, tad jānovērtē, vai ziņojums atbilst visiem trauksmes celšanas kritērijiem, kuri paredzēti likumā. Ja atbilst, tad man jāaizkrāso viss, kas attiecas uz ziņotāju, un tad jādod ziņojums izpilddirektoram; informācijai jāuzliek ierobežotas pieejamības statuss. Bet, ja trauksme neattiecas uz pašvaldības kompetenci, tad jāpārsūta tam dienestam, uz kuru tas attiecas. Divus mēnešus vēlāk jāinformē iesniedzējs par to, kas ir darīts." A. Brūna atzīst – viņa faktiski ir trauksmes cēlāju uzticības persona un nevienam, nevienam pašam nedrīkst izpaust, kurš ir trauksmes cēlājs. "Tāpēc man ir atsevišķa lietvedība un reģistrs," teic speciāliste.

Kādos gadījumos pašvaldības darbinieki varētu pie viņas vērsties? A. Brūna min vienu piemēru, kādu dzirdējusi mācībās galvaspilsētā: "Kādā Pierīgas privātā bērnudārzā atrasta aizmirsusies cīsiņu krava, kuras derīguma termiņš beidzies. Cīsiņi nomazgāti un izcepti bērnudārza audzēkņiem piknikā. Kādai audzinātājai tas nav šķitis pareizi, viņa par to cēlusi trauksmi. Neviens bērns gan, par laimi, nesaslimis. Nezinu, vai šis piemērs izdomāts vai no dzīves. Bet iestādes vai uzņēmuma iekšienē jau labāk redzams, ja kaut kas nav kārtībā." Taču A. Brūna uzsver, ka trauksmes celšana nav savstarpējo rēķinu kārtošana!

Vienu reizi gadā trauksmes cēlāju kontaktpersonai jāveido ziņojumu apskats. "Droši vien, ja būs ko pastāstīt, nākamā gada sākumā ar to nāksim klajā. Ja nebūs – tad ne." To, ka A. Brūna ir trauksmes cēlāju kontaktpersona, "Kurzemes Vārds" uzzināja, lasot pašvaldības administrācijas darbinieku sarakstu, taču viņa teic: galvenais, lai visi strādājošie zinātu, kurš viņu darbavietā ir šis uzticības cilvēks, tam nav obligāti jābūt publiski paziņotam. Vai visās pašvaldības iestādēs jau tādas kontaktpersonas ir? A. Brūna vēl īsti nemācēja teikt: "Šī ir jauna lieta, turklāt tagad vēl ir atvaļinājumu laiks."