Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā.

Turpināt Vairāk informācijas

liepajniekiem.lv

Vasarā tramvajs kļūst par iecienītu tūrisma apskates objektu, ļoti daudzi ārzemnieki to fotografē un arī paši izbraukājas – pat vairākus riņķus pēc kārtas. Tāpēc tramvaja vadītājs Agris Laugalis joko: „Fotogēniskam te jābūt cauru diennakti!”
Foto: Egons Zīverts

06.09.2019 Aprit 120 gadi, kopš Liepājā sāka kursēt pirmais elektriskais tramvajs Baltijā  (11)

Tramvaja vadītājs Agris Laugalis šajā darbā ir jauniņais. Tāpēc viņš strādā un šodien nepiedalās svētkos, kurus piektdien, 6.septembrī, sarīkojis SIA „Liepājas tramvajs”, lai atzīmētu 120 gadus, kopš Liepājā ripo pirmais elektriskais tramvajs Baltijā. Vēsturiskais datums gan ir cits – 28. septembris.

Iepriekš A. Laugalis bija autobusa šoferis, strādāja Liepājas autobusu parkā. Pārnākt darbā uz tramvaju viņam mazliet „palīdzējusi” slimība, bet viņš, autobusu parka arodorganizācijas vadītājs, jutis, ka pietrūkst spēka cīnīties par šoferu interesēm, un tā bijis spiests iemīļotu darbu atstāt. „Esmu nomierinājies. Cilvēki arī nomierinās. Ir grūti cīnīties, ja neredzi panākumus.”

Novembrī būs jau gads, kopš viņš vada tramvaju. Bijušais tālsatiksmes autobusa vadītājs atzīst – šis darbs ir grūtāks, nekā bija domājis. „Kādreiz šķita, kas tur ko nebraukt? No sliedēm noiet nevar.” Bet tramvaji veci un neērti, ļoti slīd, pat bez lietus un sala. Bremzēšanas ceļš brīžam neparedzēti garš, satiksmes dalībnieki tramvaju ne vienmēr respektē un redz.

Tramvaja vadīšanā A. Laugali ievadīja viņa tagadējā kolēģe Velga Šulce, kura šeit strādā no 1984. gada. Viņa savukārt šim darbam iedvesmojusies no savas toreizējās kaimiņienes, ar kuru vēl tagad ir kolēģes.

„Esam cilvēkiem vajadzīgi!” viņa ir pārliecināta. V. Šulcei vislabāk patīk tie reisi, kad ir daudz braucēju – svētku dienās, tad, kad gadās – tramvajā iekāpj jaunieši un brauc dziedādama. Paticis arī ļaužu pilnais Kultūras tramvajs ar „Atštaukām”, un atmiņā palikusi milleniuma nakts – sagaidot 2000. gadu, kad Velga strādāja.

Darbs tramvajā nozīmē, ka esi cilvēkos, vienlaikus arī no tiem pietiekami nošķirts – tas viņai patīk. Taču katram, kas grib vadīt tramvaju, jārēķinās ar zināmu spriedzi, jo satiksme ir intensīva, „cilvēku mazāk, mašīnu vairāk nekā kādreiz,” viņa stāsta. Jaunieši gan ne visai labprāt strādājot par tramvaja vadītājiem. „Alga...” viņa teic.

Tagad tramvaja vadītāji ar interesi gaida jaunos tramvaja vagonus. Pirmajam speciāli Liepājai Horvātijā ražotajam vagonam te jāierodas nākamruden. Vadītājiem pie jaunajiem vagoniem būs jāpierod: „Būs rokas vadība. Mēs esam pieraduši vadīt ar kāju. Jāmācās būs visiem,” teic V. Šulce.

Atzīmējot 120 gadu vēsturi, šodien SIA „Liepājas tramvajs” paceļ mastā Latvijas, Eiropas Savienības, Liepājas un uzņēmuma karogu un apbalvos ilggadējos darbiniekus ar Pateicības rakstiem.

Pašvaldības uzņēmumā pavisam strādā 86 darbinieki. Šajā gadsimtā rekonstruēti sliežu ceļi vairāk nekā 5,5 kilometru garumā, izbūvēti jauni sliežu ceļi 2,8 kilometru garumā, iegādāti 12 lietoti tramvaji.

Plašāk lasiet laikraksta "Kurzemes Vārds" 6.septembra numurā.

  • Lai aplūkotu avīzes "Kurzemes Vārds" digitālo versiju, lūdzu apmeklējiet liepajniekiem.lv pilno versiju!