Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā.

Turpināt Vairāk informācijas

liepajniekiem.lv

09.05.2019 Labu vilciena satiksmi vēl solīt nevar  (21)

"Man ir prieks, ka Liepāja aug un attīstās. Neraugoties uz citiem drūmiem stāstiem citviet Latvijā, kur mums jācīnās par to, lai investori nebēg projām, šeit gan Speciālā ekonomiskā zonā, gan Liepājā kopumā mēs redzam daudzos veiksmes piemērus," vakar reģionālās vizītes noslēgumā Liepājā sacīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

Ministrs vakar apmeklēja Liepājas lidostu, kur iepazinās ar tās darbības rezultātiem un attīstības plāniem, ostu, kā arī tikās ar Liepājas domes un SEZ vadību. Žurnālistiem T. Linkaits pauda, ka gan lidostā, gan ostā vērojama pozitīva izaugsme. "No otras puses noruna starp valsti un pašvaldību bija tāda, ka valsts iegulda lielus līdzekļus lidostas rekonstrukcijā - skrejceļa atjaunošanā un sertifikācijā atbilstoši visiem starptautiskajiem standartiem, bet Liepājas pašvaldība no savas puses veicina pasažieru pārvadājumus. Un es ceru, ka Liepājas pilsēta to arī turpmāk darīs," sacīja ministrs, piebilstot, ka mūsu lidostā apkalpoto pasažieru skaita un reisu piepildījuma dinamika ir pozitīva.

T. Linkaits vērtēja, ka arī Liepājas ostas pārvaldība ir laba, taču abām pusēm jārod kopsaucējs, lai tā būtu vēl labāka. Valdības deklarācijā paredzēts, ka tiks analizēti veidi, kā valstij daudz vairāk kontrolēt to, kas notiek lielajās ostās. Taču ministrs atzīmēja, ka pamatā tas attiecas uz Rīgu un Ventspili, kur ir samilzušas problēmas, bet Liepājā tiekot piesaukta "drīzāk balastam".

"Mana vislielākā rūpe pēdējos mēnešos bijusi sabiedriskā transporta sistēmas uzlabošana un faktiski jauna sabiedriskā transporta maršruta tīkla organizēšana no 2021. gada. Ir iespējas uz pavisam citiem principiem izveidot jaunu, daudz efektīvāku maršruta tīklu, liekot dzelzceļu kā sistēmas mugurkaulu. Diemžēl jāatzīst, ka man daudzi liepājnieki jautājuši, kad tad beidzot būs laba vilciena satiksme ar Rīgu. Es tīri cilvēcīgi to gribētu apsolīt jau šodien, taču vispirms mums jātiek galā ar elektrovilcienu iepirkumu, tā, lai Rīgas elektrificētajā zonā mēs varētu sākt pakalpojumu kvalitātes uzlabošanu - daudz intensīvāku vilciena satiksmi, kas uzlabotu arī autobusa pārvadājumus. Nākamais solis, pie kā pašlaik strādā "Pasažieru vilciena"padome, ir stratēģija tieši dīzeļvilcienu segmentā, proti, ko mēs tuvākajos desmit, piecpadsmit gados darīsim ar dīzeļvilcieniem. Tas pašlaik nav zināms, taču padome līdz gada beigām solījusi nākt klajā ar savu redzējumu par to, kādi soļi šajā virzienā jāsper. Tikai tad, kad būs skaidrība, mēs varēsim runāt par labāku Liepājas savienojamību ar Rīgu".

Vizītes noslēgumā, uzņemot satiksmes ministru pilsētas domē, pārrunāti tika arī vairāki citi Liepājas satiksmes jomas jautājumi, tai skaitā T.Linkaita redzējums attiecībā uz sabiedriskā transporta organizēšanas kārtību plānotās administratīvi teritoriālās reformas ietvaros.

Izceļot šī jautājuma nozīmīgumu, Liepājas domes priekšsēdētājs Jānis Vilnītis uzsvēra: “Ņemot vērā, ka administratīvi teritoriālās reformas tēma ir gana plaša un laikietilpīga, esmu vienojies ar ministra kungu par šī jautājuma apspriešanu atsevišķi tuvāko nedēļu laikā.”

Liepājas pilsētas domes pārstāvji tikšanās laikā saklausīja ministra atbalstu, lai rastu trūkstošo finansējumu atlikušo astoņu zemās grīdas tramvaju iegādei, kā arī iespējas nākamajā Eiropas Savienības fondu plānošanas periodā piesaistīt līdzekļus pārvada izbūvei uz Ziemeļu priekšpilsētu.