Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā.

Turpināt Vairāk informācijas

liepajniekiem.lv

15.09.2018 Likvidējot atvases, uzlabo satiksmes drošību  (10)

Pēdējo pāris nedēļu laikā Liepājā intensīvi norisinās darbs, likvidējot ielu malās saaugušo koku atvases, lai tās neaizsegtu ceļa zīmes un līdz ar to pārredzamību un tādējādi uzlabotu satiksmes drošību.

Šādu vietu, kur koku atvases aizsedz skatu un ceļa zīmes, mūsu pilsētā bija gana daudz. Piemēram, Ganību ielā, izbraucot no veikala “Supernetto” stāvlaukuma, Alejas ielā pirms krustojuma ar Jūrmalas ielu u.c.

Portāls pārliecinājās, ka ievērojams darbs jau paveikts. Piemēram, Alejas ielā abpus krustojumam ar Jūrmalas ielu atvases likvidētas un nu ceļa zīmes braucējiem jau pa gabalu labi saskatāmas.

“Atvašu un zaru apzāģēšana notiek kopš aprīļa un turpināsies līdz pat oktobra vidum,” skaidro Komunālās pārvaldes sabiedrisko attiecību speciālists Aigars Štāls: “Tas ir viens no zaļo teritoriju kopšanas darbiem. Savukārt ziemas sezonā - no oktobra vidus līdz aprīļa vidum - notiek vainagu kopšana, lai koki nekļūtu bīstami, lai netraucētu satiksmi, lai uzlabotu to augšanas spējas.”

Pārredzamības trūkuma dēļ noticis ne viens vien satiksmes negadījums. Jau pieminētajā Alejas un Jūrmalas ielas krustojumā vien tādi bijuši vairāki. Jāpiebilst, ka, lai uzlabotu autobraucējiem pārredzamību un tādējādi uzlabotu satiksmes drošību, mūsu pilsētā ne vien tiek likvidētas atvases, bet vietām arī nozāģēti atsevišķi koki.

Brīvības ielā vairāki koki tika nozāģēti pirms regulējamās gājēju pārejas iepretim tirdzniecības centram “Rietumu centrs”, lai pa Brīvības ielu Jaunās ostmalas virzienā braucošajiem brīvi būtu redzami luksofora signāli. Savukārt Raiņa ielā vairāki koki tika nozāģēti pirms neregulējamās gājēju pārejas iepretim degvielas uzpildes stacijai “Neste”, lai koki neaizsegtu skatu uz cilvēkiem, kuri vēlas šķērsot ielu.

Komunālās pārvaldes pārstāvis gan piebilst: “Ne vienmēr un visur zaru un atvašu nozāģēšana tiek veikta tāpēc, ka nepieciešams uzlabot satiksmes dalībnieku redzamību, ka nepieciešams novērst zaru sišanos gājēju vai velobraucēju sejās, pret automašīnu korpusiem. Šie darbi notiek arī tāpēc, lai izņemtu konkurējošos zarus, lai palielinātu koka dzīvotspēju un veselību.”

Un turpina: “Daudzās vietās koki neatrodas uz pašvaldības zemes. Mēs uzklausām un pārbaudām ikvienu sūdzību, taču darbus varam darīt tikai uz pilsētas zemes.

Pie veikala “Superneto” Ganību un Kungu ielas krustojumā, piemēram, aug vairākas zirgkastaņas, kas atrodas uz juridiskai personai piederošas zemes. To pašu varam teikt par Liedaga ielu, kur aug nekopti vītoli; Ganību un Jaunās ielas stūrī (netālu no alus fabrikas), kur koki aug privātīpašumā, bet zari liecas pāri žogam uz ietves, kā arī citās vietās.” 

Liepājas pilsētas domes saistošie noteikumi “Liepājas pilsētas apstādījumu ierīkošanas, kopšanas un aizsardzības saistošie noteikumi” nosaka, ka zemes gabala īpašniekam ir jānodrošina, lai koku zari netraucētu pārvietoties pa ietvi un brauktuvi.

“Tāpēc koku zari ir jāapzāģē līdz 3,5 metru augstumam virs ietvēm un līdz 4,5 metru augstumam - virs brauktuvēm,” skaidro A.Štāls. Un piebilst, ka saistošo noteikumu ievērošana ir jāuzrauga Liepājas pilsētas Pašvaldības policijai.